Mam właśnie taki akumulator Varta z 2010 roku, uzupełniałem już w nim elektrolit- poziom był taki w skrajnych celach, że płyty przykrywał na styk. Doładowuję go okresowo i działa.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz wpisDolewacie wody destylowanej do aku tzw. bezobsługowych? Mam Vartę Blue, chyba 74Ah w 1,9 TDI, założona w 2012r.. Nie widać przez obudowę jaki jest poziom elektrolitu. Ma sens podważać po bokach śrubokrętem, trochę na siłę, pokrywę, żeby zdjąć listwę z korkami i dolać wody dest.?
Komentarz
-
-
Wyciągnąłem dziś aku z Golfa 4, 1,6 benzyna. Jest tam jakiś Virth (jako już drugi prawdopodobnie), 60Ah, 560A. Obudowa czarna, daty produkcji nie ma nabitej, lub nie mogę jej znaleźć. Listwa nad celami tak zblokowana z obudową, że podważyć nie da rady.
Cóż, podłączyłem do Cteka i niech się ładuje do jutra rana.
Z boku tego aku była przyklejona instrukcja i było w niej napisane, żeby ładować co 6 mc...
Komentarz
-
-
Podobno nowe aku, tzw. bezobsługowe, czyli tam gdzie nie da się zdjąć listwy z korkami do cel, mają: zminimalizowane odparowanie wody i dodatkowo wychwytują te małe opary. No sam nie wiem...
Tak czy inaczej jakby przyszło mi kupować aku: to byłaby Topla, a jakby budżet pozwolił jakiś Moll z odkręcanymi celami. Jest też coś takiego jak Varta Wertteile, produkowana przez Johnson Controls i też ma korki do odkręcenia na celach.
Komentarz
-
-
Z korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)
Autopart z Mielca
Jenox Classic /zap std
Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków
Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.
najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisAku z naklejką centra standard mają zgrzewane wieczka. U mnie właśnie pada 2 letni 74ah perion z jonsoncontrols.
Komentarz
-
-
Polecam Westa Forse, w dobrych cenach, testowane na Syberii, na ciężkim sprzęcie. Idzie nawet do USA i Kanady. Ciężko jest znaleźć w naszych sklepach - podobno tylko jedna firma ma wyłączność. Rzekomo renomowane marki zeszły ostatnimi laty na psy, oszczędzają na wszystkim, a niech ktoś zareklamuje bubel - wszystko odrzucają. Padają często po 2-3 latach. Płyty ołowiane cięte i coraz cieńsze. Westa robi z płyt odlewanych. Chyba, że ktoś ma kasę to stać go na te z wyższej półki. Tyle w temacie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisZ korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)
Autopart z Mielca
Jenox Classic /zap std
Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków
Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.
najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisOri Varta z 2011r powiedziała pa pa, zastąpiła ją Centra Futura 53Ah
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Daje się największy jaki można w podstawie zamontować. Moc alternatora ma drugorzędne znaczenie.
rowniez mit o niedoładowanym akumulatorze z powodu jego większych rozmiarów tez zostawiłbym w spokoju.
w O1 podstawa akumulatora dźwignie max 248mm czyli 60Ah maksymalnie
w O2 i O3 278 mm czyli 70Ah.(najlepiej AGM)
Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis... Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
wypisz, wymaluj jak ori
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Przymierzam się do wymiany mojego Ori Aku z 2012 roku i zastanawiam się nad jakimś agm ze względu na styl jazdy, większość po mieście. Teraz mam dylemat jakiej firmy wybrać? Znalazłem vartę, Boscha i zap z tym, że zap ma trochę lepsze parametry ale też jest trochę droższy. Która firmę wybrać czy bez różnicy i brać najtańszy?
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
Varta e39 Albo Banner Running Bull AGM 70Ah. Ale to okolice 500-550 brutto.
nie wiem jakie masz auto ale jeśli nie masz rekuperacji możesz brać tańsze ZAP ExpeditionAgm 70 albo Autoparts AGM (tak -polski)
Zawsze powtarzam AGM to bdb pomysł - spokój na lat i pewne odpalanie przy minus 20 stopniach i przy 11,9 V gdzie kwasowy staje się 30 złotowym depozytem
oczywiscie jeśli jest opcja to komputerowi vcdsem trzeba powiedzieć ze ma AGM (start stop i rekuperacja, zaawansowany scenariusz ładowania )
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
Komentarz